Ledelse
Testkampanje viser at 300 ganger så mange klikket på annonsen. Og hele 50 prosent av mottagerne møtte opp for å hente en flaske cola.
Freeimages
Fremtidens annonsering
Lokasjonsbasert annonsering skaper 300 ganger så høy klikkrate på annonsene som vanlig annonsering, viser en testkampanje.
Det skriver nettstedet 3in.no.
Analyseselskapet ABI Research trekker i en ny analyse frem Unacast som protoypen for fremtidens annonsering. Selskapet som tidligere i år ble kåret til beste nykommer under Nordic Startup Awards sikter mot å bli den ledende aktøren som binder sammen den fysiske og virtuelle verden. Det skal skje gjennom å levere målrettede markedsføringsbudskap basert på hvor du befinner deg.
Nå har de første resultatene på hvordan lokasjonsbasert annonsering konverterer i virkeligheten kommet. Den viser at klikkraten på annonsene er 300 ganger så høy som på vanlige annonser:
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 715,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2700,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 199,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2290,-
KJØP