Ledelse

Testkampanje viser at 300 ganger så mange klikket på annonsen. Og hele 50 prosent av mottagerne møtte opp for å hente en flaske cola.

Fremtidens annonsering

Lokasjonsbasert annonsering skaper 300 ganger så høy klikkrate på annonsene som vanlig annonsering, viser en testkampanje.

Publisert Sist oppdatert

Det skriver nettstedet 3in.no.

Analyseselskapet ABI Research trekker i en ny analyse frem Unacast som protoypen for fremtidens annonsering. Selskapet som tidligere i år ble kåret til beste nykommer under Nordic Startup Awards sikter mot å bli den ledende aktøren som binder sammen den fysiske og virtuelle verden. Det skal skje gjennom å levere målrettede markedsføringsbudskap basert på hvor du befinner deg.

Nå har de første resultatene på hvordan lokasjonsbasert annonsering konverterer i virkeligheten kommet. Den viser at klikkraten på annonsene er 300 ganger så høy som på vanlige annonser:

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS