Ledelse
Erik Lerdahl driver rådgivningsbyrået Slagkraft, og har skrevet bok om hva gode møter innebærer. Han mener mange norske bedrifter bør stille seg selv grunnleggende spørsmål ved egne møter: trenger vi møtet, hvorfor trenger vi det, og hvem bør delta?
Slagkraft.
Gjenopprett møterommets rykte
Det er opplest og vedtatt i de fleste bedrifter at møter er kjedelige, og ofte bortkastet tid. Men det kan også være den viktigste arenaen for å bygge en solid og engasjert bedrift, ifølge ekspert.
– Mange plasser kan man gå inn i et møte, og med en gang si hvordan kulturen i den bedriften er, sier Erik Lerdahl, professor i kreativitet og kreativ samhandling ved Høyskolen i Kristiania og forfatter av boken «Slagkraftige møter».
Manglende innovasjon har gitt møte-formatet et ufortjent dårlig rykte, mener han. Ansvaret for å gjenopprette inntrykket ligger både hos ledere og medarbeidere.
– Det handler om usagte spilleregler som brytes hele tiden, sier Lerdahl, og viser til mye bruk av mobiltelefoner og datamaskiner som de vanligste og mest «aksepterte» forstyrrelseselementene.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 715,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2700,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 199,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2290,-
KJØP