Ledelse
Blir du stadig skuffet over medarbeidernes innsats? Er du sikker på at de forstår hva du egentlig vil?
Rachel Monroe
Hva gjør du om medarbeiderne skuffer deg?
Mange ledere tror at ved å holde medarbeiderne ansvarlige for det arbeidet de er satt til å utføre, vil de gode resultatene oppstå helt av seg selv. Men slik er det altså ikke, ifølge Anne Grady i Harvard Business Review.
Eksempelet hun bruker for å illustrere handler om en frustrert leder som opplevde at medarbeiderne til stadighet brøt tidsfrister. Etter å ha tatt en prat med teamet, så Grady at det handlet om to motstridende krav fra lederen. Medarbeiderne hadde fått innprentet at kvalitet i leveringen skulle være det altoverskyggende målet, og de så det som umulig å leve opp til kvalitetskravet med de gjeldende tidsfristene. Gradys råd til lederen var å kommunisere at kvalitet og tidsbruk var like viktige mål.
Mange ledere tar for gitt at medarbeiderne forstår hva som er ventet av dem. Men slik er det ofte ikke, ifølge Grady.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 750,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2835,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 205,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2400,-
KJØP