Ledelse

Internkommunikasjon: Hvordan måle oppslutning blant medarbeiderne?

For å være sikker på at strategien din blir fulgt, må du vite om medarbeiderne dine er enig i den, kan den og agerer i henhold til den, forteller kommunikasjonsekspert Øystein Bonvik.

Publisert Sist oppdatert

Bonvik er ute med boken En innføring i PR, som er skrevet sammen med Peggy Brønn og Tor Bang. Forfatterne tar blant annet for seg internkommunikasjon, og hvordan man kan måle oppslutningen blant medarbeiderne sine. I dette arbeidet finnes det ingen snarveier, forteller han:

– All måling handler om god datainnsamling og grundige analyser, både i forkant og etterkant. Lettvinte medarbeiderundersøkelser, gjerne med mye fokus på trivsel, vil ikke gi deg fullgode svar på om medarbeiderne dine agerer etter din bedrifts strategi, sier han.

– Vanskelig i praksis

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS