Ledelse

Alt du gjør - og ikke gjør - er kommunikasjon og sier noe om deg og den du er.

Karriere | 3 tips for å bygge deg selv som «merkevare»

Du kan bruke noen prinsipper fra klassisk merkevarebygging når du skal markedsføre deg selv i arbeidsmarkedet.

Publisert Sist oppdatert

­Lest om ledelse. Kan man bruke prinsipper fra tradisjonell merkevarebygging for å markedsføre seg selv og egen karriere? Svaret er ja, mener Helen Edwards; førsteamanuensis ved London Business School.

I den britiske handelshøyskolens nye magasin, Think, skriver hun om fem prinsipper fra merkevarebygging som kan være til hjelp når du bygger deg selv som «merkevare» for at folk skal få et godt inntrykk av deg. Dette er hovedpoengene i tre av dem:

1. Vit hva du ønsker å være kjent for

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS