Ledelse
Når arbeidsoppgavene er færre, blir det mer å kjempe om, registrerer Sara Aarseth, organisasjonspsykolog i Moment organisasjon og helse.
Moment organisasjon og ledelse
– Kommunikasjonen svekkes
– Det som har slått meg mest i konfliktsaker i koronatiden, er at kommunikasjonen svekkes, sier Sara Aarseth, organisasjonspsykolog og partner i Moment organisasjon og ledelse.
– Et generelt kjennetegn ved konfliktsaker som blir vanskelige, er at kommunikasjonen blir mindre, dårligere og kanskje til og med opphører. Det skjer når folk jobber sammen, og min erfaring er at hjemmekontorene og korona har forsterket det. Om mulig er kommunikasjonen nå enda mer fraværende. Det er også en viss tendens til at partene synes det er ganske bekvemt å slippe å forholde seg til det som er vanskelig.
Aarseth og psykologkollegaene i Moment organisasjon og ledelse har individuelle samtaler med medarbeidere og ledere hos kundene. Her har de avtale med rundt 80 virksomheter
De jobber også med omstilling, vanskelige arbeidsmiljøer, konflikthåndtering. De har ikke målt hvordan pandemien påvirker det psykososiale arbeidsmiljøet, men de har gjort seg noen erfaringer.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 715,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2700,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 199,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2290,-
KJØP