Ledelse

Kreativitet: Gode idéer er ikke nok

En god idé er ikke nok alene, for å skape ny, bærekraftig virksomhet. Noe av det viktigste er å styre unna de tre f-ene og lytte til kritiske innvendinger, ifølge entreprenørskapsekspert.

Publisert Sist oppdatert

Mange nye forretningsideer ender sine dager i dødens dal, blant annet fordi etablererne kun rådførte seg med venner, familiemedlemmer og andre som ønsker en det beste, de såkalte tre f-ene, «family, friends and fools».

Dette var ett av poengene til høyskolelektor Tor Haugnes ved Institutt for innovasjon og organisering ved BI – i hans foredrag i serien Lederens verktøykasse, «Kunsten å skape business», som han holdt nylig. Haugnes er ansvarlig for entreprenørskaputdanningen på BI.

Innovasjon og gründervirksomhet er viktig i dagens samfunn og mange ønsker ikke bare å starte opp ny, lønnsom virksomhet, men også etablerte bedrifter er på jakt etter nye idéer, nye markeder og ønsker flere ben å stå på. Hva skal egentlig til for å lykkes?

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS