Ledelse

Kun 2 av 10 toppledere er kvinner

Publisert Sist oppdatert

En fersk undersøkelse, utført av Mediebedriftenes landsforening (MBL), viser at vi har en lang vei å gå for å oppnå kjønnsbalanse i Medie–Norge. Særlig på toppledernivå er ubalansen tydelig. I dag slippes det tall som viser at det er på konsernnivå at problemet er størst, der kvinneandelen på mellomledernivå og ledernivå er henholdsvis 33 prosent og 21 prosent. Kun 2 av 10 toppledere er kvinner.

– Undersøkelsen bekrefter bildet vi har av mediebransjen – at vi har en vei å gå for å få kjønnsbalanse, sier informasjonsansvarlig Trine Ohrberg-Rolfsrud i Mediebedriftenes Landsforening til Aftenposten.

Initiativet til undersøkelsen ble tatt av kulturredaktør Sarah Sørheim i Aftenposten og VGTV–sjef Helje Solberg.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS