Ledelse
Utfordringene i dagens skole er så store at det ikke er nok som lærer å være god alene, mener NTNU-professor Eirik Irgens.
NTNU
– Læreren er ingen solospiller
– En lærer er en kunnskapsarbeider, og trenger handlingsrom. Men lærere kan heller ikke være solospillere. De må balansere ønsket om å gjøre ting på sin måte opp mot det å være del av et team, mener NTNU-professor Eirik Irgens.
– Jeg anser lærere for å være kunnskapsarbeidere, for deres viktigste verktøy er den kunnskapen de har, og evnen til å omsette den i godt arbeid. Arbeidet deres kan aldri bli fullt ut standardisert eller redusert til et spørsmål om å følge prosedyrer eller oppskrifter, sier Eirik Irgens.
Eirik J. Irgens er professor i utdanningsledelse ved NTNU. Han er aktuell med boken «Skolen: organisasjon og ledelse, kunnskap og læring», og har tidligere vært medredaktør på boken «Kompetent skoleledelse».
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 715,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2700,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 199,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2290,-
KJØP