Ledelse

– Ledelse handler om å skaffe seg kredibilitet

Publisert Sist oppdatert

Kredbilitet er en viktig del av tillit, og stammer fra flere hold. Man kan for eksempel ha tillit til noen i kraft av posisjonen deres – at personen har kredibilitet fordi de har en viktig rolle, i kraft av kunnskapen deres – du vet at personen har mye kompetanse, noe som skaper kredibilitet, eller relasjonelt – at man har et godt forhold til personen, og derfor har tillit til at personen har gode intensjoner.

Det er viktig at en leder har kredibilitet – ikke bare i kraft av at hen sitter på toppen. Skal lederen få med seg sine ansatte må hen vekke tillit. De beste resultatene kommer når de ansatte vil følge lederen, ikke bare føler at de må.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS