Ledelse

En god hovedregel er at du som leder skal lytte 70 prosent og snakke 30 prosent av tiden, mener lederutvikler Christina Werner.

– Ledere må lytte mer enn de snakker

Skal medarbeidersamtalen bli nyttig, må ledere lytte mer enn de snakker, mener lederutvikler. Her er 7 råd til ledere som vil ha mest mulig ut av samtalene.

Publisert Sist oppdatert

For ledere er medarbeidersamtalen en mulighet til å høre hvordan de ansatte har det og gi dem tilbakemeldinger på jobben de gjør. Men hvordan unngå at samtalene bare blir et fast ritual som det ikke kommer noe ut av?

Christina Werner er lederutvikler i den svenske fagforeningen for ledere, Ledarna. I det svenske fagtidsskriftet Arbetsliv deler hun sine beste råd til ledere om hvordan de får mest mulig ut av medarbeidersamtalen.

7 råd til ledere

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS