Ledelse
Dreamstime.
Ledere må tenke nytt om hvordan de bruker måltall
Google og MIT Sloan Management Review har undersøkt hvordan ledere tar i bruk nøkkelindikatorer i en ny digital hverdag.
Et stadig høyere tempo i den teknologiske utviklingen, sterkere konkurranse samt høyere forventninger blant kundene. Dette er tre faktorer som tvinger ledere til å tenke nytt om hvordan de bruker nøkkelindikatorer, ifølge Google og MIT Sloan Management Review. De har nylig gjennomført en undersøkelse om hvordan ledere forholder seg til bruk av nøkkelindikatorer på det digitale området.
Nøkkelindikatorer, måltall eller key performance indicators (KPI), er verktøy som brukes av organisasjoner for å måle prestasjon og hvordan man lykkes i å oppnå formålet med organisasjonen. Google og MIT Sloan Management Review definerer nøkkelindikatorer slik: «De kvantifiserbare tiltakene en organisasjon tar i bruk for å avgjøre hvor godt den oppfyller sine uttalte operasjonelle og strategiske mål.»
LES RAPPORTEN: 2018 Strategic Measurement Global Executive Study and Research Report
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 715,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2700,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 199,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2290,-
KJØP