Ledelse

Ledere og medarbeidere soler seg i glansen av sterke merkevarer

Har du en sterk merkevare kan du tiltrekke deg bedre ledere og medarbeidere til lavere lønn, ifølge forskere fra London Business School.

Publisert Sist oppdatert

Det er på tide at organisasjonene begynner å se nærmere på hvilken betydning en sterk merkevare kan ha blant egne medarbeidere og ansatte. Det fastslår Nader Tavassoli, professor i markedsføring ved London Business School, og hans medforfatterne Alina Sorescu og Rajesh Chandy i et innlegg hos London Business School Review.

De tre viser til at selskaper har en tendens til å måle en merkevares verdi med utgangspunkt i kundene og inntektene som kommer derfra, mens de undestimerer merkevarens påvirkning på en annen kilde til verdiskaping: medarbeiderne.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 750,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2835,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 205,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2400,-

KJØP

Powered by Labrador CMS