Ledelse

Lederverktøy: Salgsledere må mer ut i felten

Salgsledere bør være i kundemøter sammen med sine selgere minst tre dager i uken, slik deres internasjonale kolleger er. Hvis ikke, svekkes norske bedrifters salgsstyrker betraktelig, hevder ekspert.

Publisert Sist oppdatert

– Salgsledere her hjemme tar lederskapsrollen for bokstavelig. De har høye krav fra sine overordnede, og sliter med balansen mellom å utøve en krevende mellomlederstilling og sin viktige operative funksjon, sier salgsekspert og konsulent Christian Hofbauer.

Hofbauer er ute med boken «Salgets helter», der denne problemstillingen tas opp. Han hevder dessuten at altfor mange har mistet kontrollen over sine egne timeplaner, noe som også bidrar til at de ikke får tid til å inspirere og utvikle selgerne de leder.

– Undersøkelser viser at salgsledere bruker mindre enn 60 minutter i uken på salgscoaching. Det er alarmerende, sier han.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS