Ledelse

Alle som jobber hos oss må vite noe om hvordan det er å være sosial, mener Lars Silberbauer, Legos direktør for sosiale medier.

Lego-ledelsen på skolebenken

Lego tvinger ledelsen til å ta eksamen i sosiale medier.

Publisert Sist oppdatert

Da Lars Silberbauer, direktør for sosiale medier i danske Lego, holdt foredrag på en konferanse om sosiale medier hos konsulentselskapet Haymarket, ga han uttrykk for at alle som jobber i bedriften må vite noe om hvordan det er å være sosial. I betydningen å være sosial i sosiale medier.

Heller ikke ledelsen i selskapet slipper unna. Lego har laget et utviklingsprogram for ledere som består av et dagskurs som avsluttes med en teoretisk og praktisk eksamen som lederne må bestå, skriver Haymarket i sitt magasin Marketing.

Som et ledd i den praktiske testen, skal lederne poste innlegg på Legos Facebookside. Denne siden har rundt fire millioner tilhengere, og Silberbauer fortalte hvordan nervøsiteten spredde seg i rommet da lederne forstod at de skulle kommunisere direkte med disse brukerne.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS