Ledelse
Alle som jobber hos oss må vite noe om hvordan det er å være sosial, mener Lars Silberbauer, Legos direktør for sosiale medier.
Lego-ledelsen på skolebenken
Lego tvinger ledelsen til å ta eksamen i sosiale medier.
Da Lars Silberbauer, direktør for sosiale medier i danske Lego, holdt foredrag på en konferanse om sosiale medier hos konsulentselskapet Haymarket, ga han uttrykk for at alle som jobber i bedriften må vite noe om hvordan det er å være sosial. I betydningen å være sosial i sosiale medier.
Heller ikke ledelsen i selskapet slipper unna. Lego har laget et utviklingsprogram for ledere som består av et dagskurs som avsluttes med en teoretisk og praktisk eksamen som lederne må bestå, skriver Haymarket i sitt magasin Marketing.
Som et ledd i den praktiske testen, skal lederne poste innlegg på Legos Facebookside. Denne siden har rundt fire millioner tilhengere, og Silberbauer fortalte hvordan nervøsiteten spredde seg i rommet da lederne forstod at de skulle kommunisere direkte med disse brukerne.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 715,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2700,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 199,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2290,-
KJØP