Ledelse

Administrerende direktør Ole Erik ­Almlid i NHO er kjent for å være entusiastisk på farten, eller «litt turbo», som noen kaller det. .

– Nå er gjennom­slag viktigere enn oppslag

– NHOs rolle som samfunnsaktør blir dypere og bredere når verden rundt oss endrer seg. Det er uro i verden. Det krever noe av oss. Og også på andre områder enn hva vi i NHO er vant til, sier Ole Erik Almlid.

Publisert Sist oppdatert

Han er trønder, pressemann og tidligere senterpartist.

I utgangspunktet skulle man tro at Ole Erik Almlid var totalt diskvalifisert til toppjobben i Næringslivets hovedorganisasjon (NHO).

Men i NHO likte de tydeligvis den blide, arbeidsomme bondesønnen fra Malm, som først gikk hen og ble journalist og redaktør før han ble tatt opp i det svært gode selskap som kommunikasjonsdirektør i NHO. Det var daværende NHO-sjef, Kristin Skogen Lund, som i 2013 fikk hentet Almlid «over» fra jobben som nyhetsredaktør i Aftenposten.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS