Ledelse
– Det er viktig å gi medarbeideren sjansen til å lykkes, og forsøke å finne ut hva vedkommende trenger for å få det til, sier Kari Bergeius Andersen, arbeidsrettsadvokat og partner i SBDL.
SBDL
Når en ansatt ikke fungerer
Har du en ansatt som ikke gjør jobben sin, er det viktig å dokumentere hvordan du følger opp underveis. Ender det med en oppsigelsessak, kan det bli viktig.
Som leder vil du høyst sannsynlig oppleve medarbeidere som skuffer. Det kan være en som ikke fikser de oppgavene de er satt til, en ansatt som stadig kommer for sent eller uteblir fra jobb, eller det kan være en som oppfører seg dårlig på julebordet.
Hvordan tar du tak i det som leder?
– Tydelighet fra lederen er helt avgjørende, sier Kari Bergeius Andersen. Hun er arbeidsrettsadvokat og partner i SBDL.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 715,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2700,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 199,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2290,-
KJØP