Ledelse

– Det er viktig å gi medarbeideren sjansen til å lykkes, og forsøke å finne ut hva vedkommende trenger for å få det til, sier Kari Bergeius Andersen, arbeidsrettsadvokat og partner i SBDL.

Når en ansatt ikke fungerer

Har du en ansatt som ikke gjør jobben sin, er det viktig å dokumentere hvordan du følger opp underveis. Ender det med en oppsigelsessak, kan det bli viktig.

Publisert Sist oppdatert

Som leder vil du høyst sannsynlig oppleve medarbeidere som skuffer. Det kan være en som ikke fikser de oppgavene de er satt til, en ansatt som stadig kommer for sent eller uteblir fra jobb, eller det kan være en som oppfører seg dårlig på julebordet.

Hvordan tar du tak i det som leder?

– Tydelighet fra lederen er helt avgjørende, sier Kari Bergeius Andersen. Hun er arbeidsrettsadvokat og partner i SBDL.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS