Ledelse

Når skal du gripe inn?

Fire spørsmål du bør stille deg selv før du løser dine ansattes problemer.

Publisert Sist oppdatert

Uenigheter og konflikter er en naturlig del av en arbeidshverdag. Men det finnes sunne nivåer av konflikt, som kan føre til nye perspektiver og løsninger, og det finnes usunne nivåer, der konflikten eskalerer så mye at arbeidet kommer i andre rekke.

Når man er ansatt kan man ofte konkretisere måloppnåelsen sin gjennom å vise hvor mange problemer man har løst. Det er ikke like lett når man blir leder. Lederen har ansvaret for å bygge et team eller en avdeling som løser problemer, ikke nødvendigvis løse alle problemene som oppstår selv.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS