Ledelse
– Det blir viktig for oss å jobbe med inntektsgrunnlaget vårt framover, sier Synne Homble, konserndirektør for forretningsområdet «mobilitet og reiseliv» i NSB.
NSB
– Nye strategiske satsinger skal styrke tog og buss
Jernbanereformen, dramatiske endringer i transportsektoren og et økende miljøengasjement har drevet fram en ny forretningsmodell i NSB.
Den 12. mars ble det, til stor ståhei, kjent at NSB og Nettbuss samler tog- og bussvirksomheten under en, felles merkevare; Vy. Tidligere i år startet NSB opp Din Bybil i Oslo sammen med Green Mobility. Konseptet der er at kundene kan leie el-biler til fem kroner minuttet, og kan bruke mobilen som nøkkel. NSB er altså ikke som før, og flere satsinger på nye områder vil komme.
– Når vi satser på nye områder, som bybil, er det veldig viktig for oss at det nye bidrar til å styrke kjernevirksomheten vår. Målet er å få flere og mer fornøyde passasjerer som kjører tog og buss. Det er bra for samfunnet, det er bra for kundene våre og det er dette som gir størst utslag i vår økonomi, sier Synne Homble, konserndirektør i NSB.
Homble har hatt ansvar for å jobbe frem konsernstrategien, og leder det nye forretningsområdet «mobilitet og reiseliv». I dette forretningsområdet ligger blant annet ny forretning, marked og digital utvikling, herunder bybilene og merkevareprosessen. NSB strategiske begrunnelse for å satse på bybil, er at de skal gjøre det «attraktivt og enkelt å reise kollektivt og miljøvennlig».
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 715,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2700,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 199,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2290,-
KJØP