Ledelse

Offentlig sektor jakter talenter

Offentlig sektor må bygge sin merkevare som arbeidsgiver, mener Peggy Brønn ved Handelshøyskolen BI.

Publisert Sist oppdatert

Offentlig sektor konkurrerer med privat næringsliv og de beste talentene, og det er ikke nok å kunne tilby spennende og faglig utfordrende oppgaver. Potensielle jobbsøkere må vite hva offentlig sektor har å tilby.

Offentlig sektor har ikke tradisjon for å jobbe målrettet med merkevarebygging og omdømmebygging. I en artikkel i tidsskriftet Communication Director Magazine, skriver imidlertid professor Peggy Brønn fra Handelshøyskolen BI at alle virksomheter, både i offentlig og privat sektor, må arbeide målrettet for å fremstå som en attraktiv arbeidsgiver.

Brønn legger vekt på at organisasjonen bør stille spørsmål om hvem de er som organisasjon og hvordan de ønsker å bli oppfattet som fremtidige arbeidsgivere, skriver forskning.no.

Hva særpreger organisasjonen på en positiv måte? Hvilke kjennetegn ved organisasjonen kan sies å være sentrale, karakteristiske og varige?

Powered by Labrador CMS