Ledelse

– Kommunikasjonen er bedre fordi kolleger finner hverandre på tvers av landegrenser og fagområder, forteller HR-direktør Cecilie Heuch. Hun og medarbeider med ansvar for internkommunikasjon Jessica Hartenberger i Det norske veritas har gode erfaringer med å tilby de ansatte nettbaserte samhandlingsverktøy.

Øker effektiviten ved å ta internkommunikasjonen til «skyen»

Norske arbeidstakere kommuniserer og samhandler på nett i økende grad. 46 prosent mener at det bidrar til at de gjør en bedre jobb, når arbeidsgiver legger til rette for det.

Publisert Sist oppdatert

Vi deler og kommuniserer stadig mer via sosiale medier og gjennom chat- og kommunikasjonsverktøy, også på jobb. Tidligere har intranettet vært den primære kanalen for internkommunikasjon, men i en fersk undersøkelse fra Norstat svarer kun 6 av 10 ledere at intranettet er like viktig som for fem år siden. Nå bruker vi tjenester som minner om de sosiale mediene vi benytter på fritiden.

Dagens Perspektiv har i samarbeid med HR Norge og Kantar TNS undersøkt hvor mange norske virksomheter som benytter seg av nettbaserte verktøy for internkommunikasjon og –samhandling, som Facebook Workplace, Office 365 og Microsoft Sharepoint.

Undersøkelsen viste at 35 prosent av virksomhetene allerede har lagt til rette for bruk av nettbaserte kommunikasjonsverktøy. Av disse mener nesten halvparten, 46 prosent, at disse verktøyene i ganske eller meget stor grad bidrar til at de gjør en bedre jobb.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS