Ledelse

Så mye penger tjener du på god kundeservice

3 viktige lærdommer.

Publisert Sist oppdatert

God kundeservice står ofte høyt på listen over viktige aktiviteter hos virksomhetene. Men hvor mye hjelper det? Eller helt konkret: hvor mye penger tjener du egentlig på god kundeservice?

Et forskningsteam bestående av leder for forskningsorganisasjonen Applied Marketing Science, John Mitchell, tre av hans ansatte, Carmel Dibner, Andrea Ruttenberg og Audrey Tripp, og forskningsdirektør hos Twitter, Wayne Huang, har sett nærmere på dette.

De samlet inn kundeservicehenvendelser i form av Twitter-meldinger, og bad et utvalg på 1.877 personer om å gjennomføre et eksperiment seks måneder etter den opprinnelige henvendelsen. I eksperimentet skulle de vurdere ulike selskaper innenfor den opprinnelige henvendelsens bransje, og velge hvor mye penger de ville lagt igjen hos de ulike selskapene.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS