Ledelse

Sjefer som behandler ansatte og kunder dårlig koster bedriften tid og penger.

Sjefens uhøflighet kan bli dyr

Når sjefer behandler ansatte dårlig, går det til slutt ut over bunnlinjen, viser en stor amerikansk undersøkelse.

Publisert Sist oppdatert

En av fire er uhøflige på jobben fordi sjefen deres er uhøflig, melder Harvard Business Review. De har gjennomført en grundig undersøkelse om uhøflighet på jobben, og funnet ut at sjefer som behandler andre dårlig påvirker de ansatte i så stor grad at det har en vesentlig innvirkning på deres lyst og evne til å gjøre jobben sin.

Når ansatte blir dårlig behandlet, kan det ha mange negative følger.

  • Ansatte blir mindre kreative
  • Ansatte blir mindre hjelpsomme
  • Ansatte får dårligere yteevne
  • Kunder flykter
  • Splid koster tid, og tid er penger

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS