Ledelse
Sjefer som behandler ansatte og kunder dårlig koster bedriften tid og penger.
Sjefens uhøflighet kan bli dyr
Når sjefer behandler ansatte dårlig, går det til slutt ut over bunnlinjen, viser en stor amerikansk undersøkelse.
En av fire er uhøflige på jobben fordi sjefen deres er uhøflig, melder Harvard Business Review. De har gjennomført en grundig undersøkelse om uhøflighet på jobben, og funnet ut at sjefer som behandler andre dårlig påvirker de ansatte i så stor grad at det har en vesentlig innvirkning på deres lyst og evne til å gjøre jobben sin.
Når ansatte blir dårlig behandlet, kan det ha mange negative følger.
- Ansatte blir mindre kreative
- Ansatte blir mindre hjelpsomme
- Ansatte får dårligere yteevne
- Kunder flykter
- Splid koster tid, og tid er penger
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 715,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2700,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 199,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2290,-
KJØP