Ledelse

Skill deg ut i strømmen av e-poster ved å tiltale mottakeren med «du» eller «deg».

Skriv e-post som blir lest

Hva som står i emnefeltet kan utgjøre hele forskjellen.

Publisert Sist oppdatert

Mange travle mennesker som er vanskelige å få tak i nærmest oversvømmes av «flinke», politisk korrekte mailer. I denne flommen av «flink» e-post kan en klar, enkel melding skille seg nok ut til at mottageren stopper opp ved akkurat den.

Det kan være verdt å anstrenge seg litt ekstra for å utstyre e-poster med emnefelt som fanger mottagerens oppmerksomhet. Choire Sicha, tidligere redaktør for The New York Observer, sier til The Wall Street Journal at han har begynt å behandle e-posten sin som en Twitter-strøm: Han stopper opp ved det som evner å fange hans oppmerksomhet. Resten lar han fare.

The Wall Street Journal har i en artikkel sett nærmere på flere fremgangsmåter for å nå frem med e-post. Et tips er å holde teksten i emnefeltet så enkel som mulig.

Det kan være virkningsfullt å tiltale mottakeren som du eller deg i emnefeltet. Tina Brown, gründer av Women in the World Summit og tidligere magasinredaktør, har i alle fall gode erfaringer med denne fremgangsmåten. Hun peker på at ingenting fascinerer folk mer enn dem selv, og hun har selv brukt denne teknikken for å nå frem til travle, kjente mennesker.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS