Ledelse

Slik bruker folk sosiale medier i arbeidslivet

Publisert Sist oppdatert

Sosiale medier er allerede godt integrert i arbeidslivet, både som kontaktpunkt for kunder, for markedsføring av seg selv og for internkommunikasjon – sosiale medier får fotfeste på stadig flere områder.

Det er langt fra bare å være et verktøy i rekrutteringsprosesser lenger, viser en ny undersøkelse gjort av Manpower Work Life, hvor 1.707 svenske arbeidstakere har svart på hvordan de bruker sosiale medier i jobbsammenheng.

Ifølge undersøkelsen deres bruker 37 prosent av deltakerne sosiale medier for å få nye ideer, og 25 prosent for å kommunisere med kolleger. Det skriver svenske VD-tidningen.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS