Ledelse

Slik får du folk til å følge med på presentasjonen din

Du kan ikke alltid skylde på et dårlig publikum.

Publisert Sist oppdatert

Mobiltelefoner som stjeler blikkfanget. Dårlig oppmerksomhetsspenn. Tidlig på morgenen. Alle gode unnskyldninger for at publikum ikke fulgte med på presentasjonen din. Men var det kanskje presentasjonen som var for dårlig utformet? For å virkelig fange lytterne kreves en hårfin balanse mellom faglig innhold og kunstnerisk frihet, skriver Peter Arvai, leder for presentasjonsverktøyet Prezi, i The Fast Company.

Fallgruvene

Arvai definerer fire typiske årsaker til manglende oppmerksomhet og engasjement rundt presentasjonen.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS