Ledelse

Slik formidler du dårlige nyheter

Publisert Sist oppdatert

Rundt halvparten av nystartede bedrifter i USA pakker sammen og gir opp i løpet av de første fire driftsårene, viser en undersøkelse fra US Bureau of Labor Statistics.

Det kan være mange årsaker til at bedriftene ikke lykkes, men det pekes på at bedriftseiere, entreprenører og gründere daglig opplever tilbakeslag, som tap av nøkkelkunder, konkurrenter som stjeler markedsandeler, tyveri av rettigheter eller lignende.

Ledere må ha en strategi for å fortelle slike dårlige nyheter til sine ansatte, for å unngå at disse mister motivasjonen til å snu den dårlige trenden bedriften er inne i, skriver Tor Constantino i Entrepreneur.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS