Ledelse

– Uansett hva merkevaren er – den trenger en identitet, sier strategidirektør i Scandinavian Design Group, Monna Nordhagen.

Slik gir du merkevaren din identitet

Fra produktutvikling, til markedsføring, til kjøp og til naboen anbefaler det for deg – en merkevare trenger en klar identitet hele veien. Monna Nordhagen forklarer hvordan man bygger den.

Publisert Sist oppdatert

Et varemerke har tradisjonelt kunnet fortelle mye. Om hvem som står bak, om kvalitet, om produktets egenskaper. Men så kom den industrielle revolusjonen, og man fikk fabrikker i stedet for håndverkere. Nå står vi i den digitale revolusjonen, og det handler mer og mer om tjenester. Uansett hva merkevaren er – den har en identitet.

– I sin absolutte bunn og grunn er merkevarens identitet en erstatning for et menneske. I stedet for den lokale skomakeren, som vi vet lager solide og fine sko, har vi nå en merkevare som garantisten for kvaliteten og en parallell til den menneskelige relasjonen, sier Monna Nordhagen.

Hun er strategidirektør i Scandinavian Design Group, og har sammen med Kirsti Rogne skrevet boka «Raketter og rebeller: Strategi for ledere og andre som vil bygge merkevarer folk bryr seg om».

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS