Ledelse

Slik kan du overbevise andre om at ideen din er en vinner

Få innflytelse ved å bruke psykologien til din fordel.

Publisert Sist oppdatert

Tenk deg at du har en virkelig god idé, kanskje en av de beste og viktigste ideene som er kommet opp på arbeidsplassen din på lang tid. Likevel kan det være vanskelig å selge inn og få gehør for ideen.

Når det kan være vanskelig å nå igjennom, så kan noe av forklaringen være at vi mennesker helst vil beskytte det som er velkjent for oss fra før. I psykologifaget kalles det status-quo-bias; vi har en systematisk tendens til å foretrekke det kjente framfor nye alternativer.

Spill på lag med psykologien

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS