Ledelse
Høy grad av det forskerne kaller psykologisk fleksibilitet, gjør at du er bedre rustet til å stå i vanskelige situasjoner.
Antonio_Diaz/iStock
Slik kan overarbeida ledere opprettholde et godt forhold til ansatte
En ny studie viser at overbelastede ledere har vanskeligere for å utvikle gode relasjoner til sine medarbeidere.
LEST OM LEDELSE. Forskere ved OsloMet har gjennomført en studie med spørreundersøkelser blant 186 medarbeidere og 93 ledere i barnehagesektoren, som de omtaler på universitets hjemmeside:
– Når en leder må bruke mye tid på å håndtere at de har alt for mye å gjøre, vil det være mindre tid igjen til å skape et godt forhold til de ansatte, uttaler ledelsesforsker Karoline Kopperud ved OsloMet, en forskerne bak studien.
Et funn i studien er at ledere som ikke er til stede i situasjoner og tilpasse seg situasjoner sliter med å ha et godt forhold til de ansatte.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 715,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2700,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 199,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2290,-
KJØP