Ledelse
Unngå at ansatte somler ved å jobbe fram gode arbeidsvaner.
Shutterstock.com
Slik leder du ansatte som somler
Har du medarbeidere som hele tiden utsetter ting de skal gjøre?
Utsettelsesadferd – eller prokrastinering, som det også kalles – betyr at man kronisk utsetter å begynne med oppgaver man har planlagt å gjøre, eller at man ikke blir ferdig med gjennomføringen som planlagt på grunn av utsettelser underveis. Det typiske er at utsettelsene skjer selv om man er fullstendig klar over at det har negative konsekvenser.
På en arbeidsplass kan utsettelse av oppgaver ha økonomiske konsekvenser, og det kan være til irritasjon for kollegene. For den det gjelder kan det i verste fall medføre stress og helseproblemer.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 750,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2835,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 205,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2400,-
KJØP