Ledelse

Ved å ha empati for at medarbeidere er stresset og dele dine egne mestringsstrategier med dem, viser du empati.

Slik takler du stress uten å gi medarbeiderne en kald skulder

Er du flink til å holde hodet kaldt når det brenner? Denne nonchalante holdningen kan oppfattes som at du ikke bryr deg om jobben eller kollegaene dine.

Publisert Sist oppdatert

Å holde seg rolig i stressende situasjoner er en god egenskap. Uheldigvis kan denne kvaliteten oppfattes av noen som likegyldighet. Det kan skade karrieren din som leder.

Tall fra The American Institute of Stress viser at 40 prosent av arbeidstakere oppfatter jobbene sine som veldig eller ekstremt stressende.

Under pandemien har derimot stressnivået til yrkesaktive skutt til vers. Nye tall viser at syv av ti voksne føler at økonomien er en betydelig kilde til stress.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS