Ledelse

– Snakk sist, bli en bedre leder

Ifølge en amerikansk konsulent kan bedre ledelse bli oppsummert i de to ordene «snakk sist».

Publisert Sist oppdatert

Ifølge Yale-professoren Marissa Kind har ansatte mindre sannsynlighet for å oppleve stress, utmattelse og demotivasjon dersom de føler at de blir hørt. En leder som lytter skaper positive og engasjerte ansatte med tillit til sjefen.

Det høres enkelt ut. Man trenger bare å lytte. Men det er mange måter å gjøre dette på. Den amerikanske konsulenten og forfatteren Simon Sinek oppsummerer det imidlertid i to enkle ord: «snakk sist».

Snakk sist

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS