Ledelse
Istock / Romolo Tavini
Strategiske allianser mellom konkurrenter påvirker priskriger på godt og vondt
Det er som i livet ellers, kranglene med de nærmeste kan ta de styggeste vendingene.
LEST OM LEDELSE. Ingen på salgssiden «vinner» en priskrig, men likevel er det alltid en eller annen krig på gang et sted.
Dét konstaterer Javier Gimeno, professor i strategi og internasjonal risiko ved Insead, i et innlegg på handelshøyskolens hjemmeside.
Han beskriver at enkelte selskaper kan treffe med «kirurgisk presisjon» når de angriper enkeltmarkeder, mens konkurransekriger andre ganger sprer seg som ukontrollerte skogbranner på hvers av mange markeder og bransjer.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 715,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2700,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 199,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2290,-
KJØP