Ledelse
I vanskelige tider må du først finne ut hva bedriften din er god på, og kan utvikle, ifølge strategiekspert Åge Flohr.
Freeimages
– Styrk din egen bedrift først
I vanskelige tider må du finne ut hva bedriften din er god på, og kan utvikle. Ikke tenk på partnerskap eller oppkjøp av konkurrenter før du kjenner deg selv, sier strategiekspert.
Mange bedrifter har lyktes med en vekststrategi i nedgangstider. Selv om det finnes suksesshistorier om partnerskap mellom konkurrenter, og også oppkjøp, advarer strategirådgiver i Teamconsulting, Åge Flohr, mot å gå rett på målet.
– Det er veldig fristende for en bedrift med god likviditet å kaste seg over konkurrentene, som et ledd i en vekststrategi. Men jeg har sett utallige eksempler på at synergiene blir vanskelige å realisere, sier Flohr.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 750,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2835,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 205,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2400,-
KJØP