Ledelse
Ratz Attila, Dreamstime
Tenk deg om. Er du en leder som oppfører deg dårlig mot folk?
Her er 5 tips om hvordan du kanskje kan unngå det.
Det jobber mange idioter rundt om på arbeidsplassene, fastslår Stanford-professor Robert I. Sutton. Han mener at vi alle – av ulike årsaker – har potensial til å være en del av problemene med usivilisert oppførsel i arbeidslivet, og hevder at risikoen for å oppføre seg dårlig mot andre øker jo mer man stiger i gradene.
Professor Sutton har det siste tiåret studert effekter av usivilisert oppførsel i arbeidslivet, og forteller i en artikkel på nettsidene til Mc.Kinsey at han etter han begynte å jobbe med dette har fått tilsendt – og lagret – 8.000 e-poster fra folk som beskriver den typen oppførsel. Tusenvis av mennesker har spurt ham om hvordan de skal håndtere sjefer, styremedlemmer, klienter og kolleger som mobber.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 715,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2700,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 199,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2290,-
KJØP