Ledelse
Stempler du dine ansatte som illojale dersom de er kritiske til målene du som leder setter?
baona/iStock
Vær forsiktig med å stemple ansatte som «illojale»
Forfatter mener målstyring har ført til at faglige, solide medarbeidere som er kritiske til mål som ledelsen har satt, ofte blir stemplet som illojale eller uegnet.
I boken «Sammen: Jakten på stemningen, samholdet og samarbeidet» skriver Bjørn Nervik og Bjørn Erik Brandsæter Helgeland om ulike aspekter ved ledelse. Et av temaene forfatterne tar om er lojalitet og illojalitet.
– Lojalitet er et vanskelig tema. Selv har jeg kommet opp i dilemmaer mange ganger. Hvem og hva skal jeg være lojal til? skriver Nervik.
Han mener det kan virke som det er minst to ulike holdninger i arbeidslivet når det gjelder synet på det å opptre lojalt.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 715,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2700,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 199,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2290,-
KJØP