Ledelse

Vanskelige samtaler – steg for steg

Publisert Sist oppdatert

Få av oss liker å gå inn i konflikter og vanskelige samtaler, men som leder er det en del av stillingsbeskrivelsen. Det er til sjefen de ansatte går med problemer, urettferdighet og konflikt. Men som leder må man også ta initiativ til en del vond dialog: oppsigelser, vanskelige ansatte eller for eksempel anklagelser om seksuell trakassering.

Man vet ikke når situasjonen kommer, men man kan være ganske trygg på at man som leder kommer til å havne der, og da er det best å være forberedt – på hva du vil formidle, hvordan du vil formidle det, når du skal formidle det, og hvordan du skal følge det opp.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS