Ledelse
Björn Forslund, administrerende direktør i TargetEveryone.
TargetEveryone
Vi vet null og niks om GDPR
Det ser ikke lysere ut utenfor personalkontorene, når det gjelder kunnskap om GDPR.
Når EUs nye personvernregler trer i kraft 25. mai, opplever bedriftene de største endringene i privat datasikkerhetsregulering på 20 år.
Konsernsjef Bjørn Forslund i markedsføringsselskapet Target EveryOne befinner seg i Barcelona. Han forteller at kunder daglig ringer for å få hjelp til å bli kompatible med de nye reglene.
–Store bøter kan bli ilagt bedriftene for brudd på de nye EU–reglene om kun tre måneder, advarer han.
Når de nye personvernreglene i EU blir norsk lov, skal de først og fremst beskytte borgerne mot stadig mer deling av personopplysninger. De nye reglene har fått det klingende navnet; The General Data Protection Regulation, eller kortversjonen: GDPR.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 715,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2700,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 199,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2290,-
KJØP