Ledelse

Björn Forslund, administrerende direktør i TargetEveryone.

Vi vet null og niks om GDPR

Det ser ikke lysere ut utenfor personalkontorene, når det gjelder kunnskap om GDPR.

Publisert Sist oppdatert

Når EUs nye personvernregler trer i kraft 25. mai, opplever bedriftene de største endringene i privat datasikkerhetsregulering på 20 år.

Konsernsjef Bjørn Forslund i markedsføringsselskapet Target EveryOne befinner seg i Barcelona. Han forteller at kunder daglig ringer for å få hjelp til å bli kompatible med de nye reglene.

–Store bøter kan bli ilagt bedriftene for brudd på de nye EU–reglene om kun tre måneder, advarer han.

Når de nye personvernreglene i EU blir norsk lov, skal de først og fremst beskytte borgerne mot stadig mer deling av personopplysninger. De nye reglene har fått det klingende navnet; The General Data Protection Regulation, eller kortversjonen: GDPR.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS