Ledelse

Strategi og ledelse: Digitaliseringen har drevet frem enorme endringer i Posten siden 90-tallet. Likevel mener konsersjefen i Posten, Tone Wille, at Posten har de største endringene foran seg.

– Vi vil øke utnyttelsen av nettverket vårt

Brevinntektene faller. – Vi ser på nye tjenester for å øke inntektene og utnyttelsen av nettverket vårt, sier konsernsjef Tone Wille. Posten tester nå hjemmetjenester for eldre og robotlevering av post.

Publisert Sist oppdatert

I begynnelsen av februar fikk vi vite at Posten, Telenor og Bodø kommune skal teste en ny type hjemmetjeneste. Tanken er at postbudet kan komme innom og bytte lyspære, tømme søppelet eller gjør andre enkle oppgaver hjemme hos eldre bodøværinger.

Det er også snakk om tjenester som kan gi økt trygghet for eldre og pårørende. Tanken er at postbudet kan stikke innom og se til at den gamle har det bra og gi tilbakemeldinger til pårørende. Uten at det skal gå over i helse- eller pleietjenester.

Postens testing av denne typen tjenester føyer seg inn i en større strategisk trend der virksomheter søker å øke inntektene sine ved å forsøke seg på helt nye områder.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS