Nyskaping
Business-trendene for 2016
Fem trender utmerker seg, uansett hvordan eller hvor du jobber.
Det er nettstedet fastcompany.com som har trukket frem fem trender som vil prege forretningslivet neste år.
Noen av forandringene påvirker oss allerede:
«Gig-økonomien» skaper flere muligheter:
Stadig flere dyktige og profesjonelle driver veksten av gig-økonomien. Veksten er forventet å fortsette. En amerikansk undersøkelse viser at 34 prosent har gjort frilansarbeid det siste året, og at 60 prosent av disse har mottatt 25 prosent av lønnen sin fra slike jobber.
Big Data blir enda større:
Dataforskning vokser. Ikke all dataanlyse betraktes som big data, men løsningene blir flere, og 2016 kan godt bli året der flere bedrifter investerer mer i feltet, og ikke bare snakker om å gjøre det
Sosialt salg blir mainstream:
Alle bedrifter trenger å få ut budskapene sine. Originalt innhold vil nå bedre frem enn dagens innhold. Med LinkedIn, Facebook, Twitter og andre medieplattformer gjør nå store endringer for å muliggjøre sosialt salg med originalt merkevareinnhold
Lean Business vil vinne:
2016 ser ut til å bli et dårlig år for konjunkturutsatte teknobedrifter. Til tross for suksesser som Airbandb, Dropbox og Square, ser det ut som om teknologimarkedet bremser opp
Generasjon Z kommer i fokus:
Millenials-generasjonen har nå blitt 35 år, og er ikke kids lenger. De har dessuten lite til felles, når det gjelder arbeidsstil, erfaring og prioriteringer. Generasjon Z har den yngste demografien av nye arbeidsdyktige unge. Disse kommer mer i fokus i 2016