Næringsliv

Gode tider for PR-bransjen

PR-byråene tjente en halv milliard kroner i fjor. Nå skal den halve milliarden dobles i løpet av to år.

Publisert Sist oppdatert

– Det avgjørende er ikke om vi klarer det eller ikke, det viktigste her er å ha mål å strekke seg etter, sier Morten Woldsdal til Dagsavisen.

Woldsdal er styreleder for bransjeforeningen KOMM, der alle de største PR-byråene i Norge er medlemmer.

Hvis PR-byråene skal nå målet Woldsdal streker opp, vil det kreve langt høyere vekst enn de har hatt det siste året.

– Det skapes inntrykk av en bransje i eksplosjon både når det gjelder inntekter og antall ansatte, det viser disse tallene med all tydelighet at ikke er tilfelle, sier Woldsdal.

Samlet økte byråene sine inntekter i fjor med 20 millioner fra året før, mens veksten de siste to årene har vært på 100 millioner kroner. Tallene inkluderer store byråer som Apeland, Burson-Marsteller, First House, Gambit H&K, Geelmuyden. Kiese og JKL, skriver avisen.

Powered by Labrador CMS