Nyskaping

– Gründere bør outsource disse funksjonene

Dersom du har problemer med å finne ut hvilke funksjoner du trenger å sette ut til eksterne aktører, bør du vurdere å finne en samarbeidspartner til å ta seg av kommunikasjon i sosiale medier, mener karrierestrateg.

Publisert Sist oppdatert

Kallen Diggs skriver på nettstedet Entrepreneur om gründere og hvilke funksjoner de bør sette ut til eksterne samarbeidspartnere.

Karrierestrategen anbefaler gründere å outsource arbeidet med sosiale medier, siden arbeidet med mediene er særdeles tidkrevende.

Her er de tre fremgangsmåtene han anbefaler for gründere og entreprenører:

Hands off-tilnærming:

  • Få en medhjelper til å lage- og planlegge dine publiseringer i sosiale medier
  • Få medhjelperen til å lage en HootSuite-konto, slik at du kan synkronisere dine konti i sosiale medier
  • Da kan alle dine publiseringer via et dashbord

Hands on-tilnæring:

  • Få medhjelperen din til å dedikere et visst antall timer til sosiale medier
  • Da kan medhjelperen din samhandle med publikum i real-time eller til en fast tid

Hybrid-tilnærming:

  • Få medhjelperen din til å lage og planlegge dine sosiale media-publiseringer i tillegg til å ha en sporadisk kontakt med dem som kommenterer dine publiseringer
  • Samhandlingen blir da mer uregelmessig, men kontakten er der
  • For eksempel kan medhjelperen sjekke de sosiale mediene to ganger om dagen for kommentarer og spørsmål, fremfor hver andre time

Ikke bruk tid på mer enn to sosiale mediakanaler dersom du styrer dette selv. Hvis du setter bort oppgaven, kan du legge til et tredje medium.

Kilde: Kallen Diggs / Entrepreneur

Powered by Labrador CMS