Nyheter

NHO-sjef Ole Erik Almlid og Hans Geelmuyden i Geelmuyden Kiese fortalte med hvert sitt utgangspunkt vidt forskjellige historier om næringsmiddelindustrien.

Kampen om matbudskapet

Hans Geelmuyden mener næringsmiddelindustrien taper kommunikasjonskampen mot kreftene som gir forbrukerne «feel bad»-følelsen.

Publisert Sist oppdatert

Både NHO-sjef Ole Erik Almlid og Hans Geelmuyden, seniorpartner og sjef i Geelmuyden Kiese, gjestet Teknologisk Matforums Næringsmiddeldagene som foredragsholdere fredag formiddag.

– Dere må overta historiefortellingen og bake samfunnsansvar inn i den. Dere må kommunisere helt annerledes enn i dag, sier Geelmuyden, som var invitert for å snakke om «Hvordan lære av bloggerne og spre faktabasert informasjon fra næringsmiddelindustrien?»

Almlids tema var «Fake news? Eller kan virkelig teknologi, digitalisering og automatisering bidra til det grønne skiftet?»

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS