Aktuelt
Lurer fotballen inn i grunnpakken
Altibox-kundene raser og Forbrukerrådet synes det er frekt.
I forbindelse med at Altibox går inn som hovedsamarbeidspartner til den norske toppfotballen var nok mange kunder fornøyde med at de samtidig fikk 14 gratiskanaler.
De samme kundene satte likevel kaffen i vranghalsen da de oppdaget at de aktivt må avbestille fotballen. Hvis ikke påløper det en ekstraregning på 99 kroner i måneden i det allerede dyre tv-abonnementet.
– Jeg føler meg dårlig behandlet, og jeg synes det er sleipt gjort. Jeg mener kundene selv må få velge om de vil ha disse kanalene, spesielt når tilbudet etter hvert koster penger, sier Altibox-kunde, Tor Børge Salvesen, til NRK.no.
Martin Skaug Halsos, kommunikasjonsrådgiver i Forbrukerrådet, sier til NRK at hun forstår kundenes frustrasjon.
– Å få et tilbud som du må si opp for ikke å betale ekstra for abonnementet ditt er både frekt gjort, dårlig service og skremmende. Særlig hvis du ikke er interessert i de nye kanalene som tilbys.
Øyvind Lundbakk, produktdirektør i Altibox, mener ikke de opptrer utenfor rammene i mailen, sammenlignet med hva konkurrentene gjør.
Til Kampanje kunne den nye administrerende direktøren i Altibox, Thomas Skjelbred, fortelle at satsingen kommer som en følge av at bredbånds- og tv-tilbyderen med rundt 400.000 kunder ønsker seg flere kunder.
– Dette er en stor dag, og det er kanskje den største markedsinvesteringen vi har gjort noen gang, sa Skjelbred til KampanjeTV.