Aktuelt

Norge mot nedgangstider: 12 ting som skiller virksom­heter som overlever fra resten

Syv år etter at finanskrisen raste fra seg i Europa er det meste av resten av kontinentet på opptur. Her i Norge går det motsatt vei. Mange virksomheter planlegger nedbemanning og kostnadskutt. Det kan være rett strategi, men beklagelig ofte er det kortsiktig og i det lange løp ødeleggende.

Publisert Sist oppdatert

Da finanskrisen raste som verst i 2009, publiserte HR Norges europeiske paraplyorganisasjon i samarbeid med Boston Consulting Group rapporten «Creating People Advantage in Times of Crisis».

Rapporten demonstrerer gjennom tall og fakta at noe av det viktigste en virksomhet kan gjøre for å balansere inntekter og kostnader gjennom en kriseperiode er å sikre at de ansatte beholder motivasjon og engasjement.

Med det som bakteppe ser vi at svært mange tiltak som gjennomføres i krisetider har motsatt effekt.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS