nyheter

Posten fikk portosjokk

Publisert Sist oppdatert

Posten møtte seg selv i døra her om dagen. Dessverre skjedde det bare på grunn av vår velvillighet. Postkonsernsjef Kaare Frydenberg, (bildet) hvis ambisiøse visjon er at Posten Norge skal bli verdens mest fremtidsrettede postbedrift, hadde nemlig bedt om å få to eksemplarer av Økonomisk Rapport tilsendt. Men da regningen kom på hele 165 kroner, fikk sekretæren hans sjokk og ba om å få prisen redusert.

Forklaringen på den høye prisen er selvsagt at i tillegg til de to bladene, hver på 55 kroner, kom portoen på hele 55 kroner. En høy pris, selvsagt, men portoen er jo fastsatt av andre enn oss, så den kunne vi ikke gjøre noe med.

Selvsagt kunne vi ha sendt de to bladene med bud. Det hadde kostet 32 kroner pluss moms. Bladene ville dessuten ikke tatt en til to dager, men vært fremme innen tre timer. Men siden konsernsjefen nå en gang har vært så velvillig å stille opp både i portrettintervju og med røttene sine i vårt blad, syns vi at det minste vi kunne gjøre til gjengjeld, var å sende bladene med Posten.

Sånn går det altså iblant, når man forsøker å være snill.

Powered by Labrador CMS