Arbeidsliv

Ledelsen bør gripe inn tidlig i en konflikt. Problemet er at lederen ofte er en del av konflikten, eller blir det når vedkommende trekkes inn da det er vanskelig for lederen å spille en helt nøytral rolle, skriver Robert Solomon.

Slik håndterer du konflikter i arbeidslivet

Har du opplevd konflikter på arbeidsplassen? Du er ikke alene. Slik kan du håndtere dem, skriver Robert Salomon.

Publisert Sist oppdatert

Robert Salomon er forsker ved AFI/OsloMet.

SYNSPUNKT: Mange vil før eller siden erfare arbeidsdager preget av konflikter på arbeidsplassen. Konfliktene koster mye i form av søvnløse netter, sykefravær og dårligere produktivitet. Det er derfor grunn til å tenke gjennom hvorfor og hvordan konflikter oppstår, og hvordan de kan håndteres.

Opplevelser som truer vårt selvbilde

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS