Arbeidsliv
Ledelsen bør gripe inn tidlig i en konflikt. Problemet er at lederen ofte er en del av konflikten, eller blir det når vedkommende trekkes inn da det er vanskelig for lederen å spille en helt nøytral rolle, skriver Robert Solomon.
iStock/Drazen Zigic
Slik håndterer du konflikter i arbeidslivet
Har du opplevd konflikter på arbeidsplassen? Du er ikke alene. Slik kan du håndtere dem, skriver Robert Salomon.
Robert Salomon er forsker ved AFI/OsloMet.
SYNSPUNKT: Mange vil før eller siden erfare arbeidsdager preget av konflikter på arbeidsplassen. Konfliktene koster mye i form av søvnløse netter, sykefravær og dårligere produktivitet. Det er derfor grunn til å tenke gjennom hvorfor og hvordan konflikter oppstår, og hvordan de kan håndteres.
Opplevelser som truer vårt selvbilde
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 715,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2700,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 199,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2290,-
KJØP