ledelse

Unngå å gå i «suksessfellen»

Lever bedriften din av fortidens glans uten evne til samtidig å skape en plattform for fremtidig suksess? Da er det mulig dere har gått i den berømmelige suksessfellen.

Publisert Sist oppdatert

Vi lever i en tid preget av hurtige endringer – med teknologisk disrupsjon og stadig tøffere konkurranse. Likevel er mange suksessfulle bedrifter ikke i stand til å fornye seg til tross for at de er fullt klar over at deres nåværende suksessoppskrift ikke holder mål om noen få år.

Nyere bedriftshistorie er full av fortellinger som vitner om risikoen ved suksess. Hvordan kunne Kodak feile i sitt forsøk på å navigere gjennom den digitale disrupsjonen i fotobransjen til tross for at de hadde en aktiv strategi om veien videre, mens Fuji på sin side klarte å finne nye forretningsområder?

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 750,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2835,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 205,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2400,-

KJØP

Powered by Labrador CMS