jobb og ledelse
Verdens beste reklamebyrå
Sportspressen er verdens beste reklamebyrå. Det er økonomiske interesser som setter dagsordenen på sportssidene. Det skriver Ukebrevet Mandagmorgen, som refererer fra den største kartleggingen som er gjort av internasjonal sportspresse.
Undersøkelsen er et samarbeid mellom forskningsmiljøer og universiteter i mange land, og er finansiert av Idrættens Analyseinstitut og den internasjonale sportskonferansen Play the Game. Konklusjonen er at den slagkraftige formelen bak den hurtig voksende sportsøkonomien er et globalt forretningspartnerskap mellom næringslivet og pressens sportsredaksjoner. Etter å ha gjennomgått 10.000 artikler, fastslår forskerne at dagsavisenes sportsredaksjoner i praksis lar næringslivet bestemme dagsordenen og prioritere begivenheter som skal dekkes. Dekningen av sportsbransjens økonomiske og politiske forhold er minimal.
Nylige artikler
Fredsprisvinneren vant folkets hjerter – tross alt
Ny vurdering av pendlerfradrag kan gi penger tilbake
Dette er Høyre-trioens distriktsalibi: Odelsgutt fra bøgda
Slik skal Norge gjøre seg mer attraktivt
Chile kan få sin mest høyreorienterte president siden Pinochet
Mest leste artikler
Økende arbeidsledighet blant unge: Er arbeidslivet tilpasset Gen Z?
Slakter eget slagord
Historisk vedtak: FN-konvensjon for funksjonshemmede innlemmes i norsk lov
Ole Gustav Gjekstad: Ny landslagssjef med fokus på individuell teknikk
Frank Gran om omkamper i kunnskapsorganisasjoner: Forståelse og ledelse